Wil je je auto verkopen op Waa2? Publiceren is gratis!
Nu verkopen!Omschrijving van de adverteerder Algemene informatie Aantal deuren: 2 Modelreeks: jul. 1980 - sep. 1987 Modelcode: E24 Technische informatie...
OldemarktFor information in English see down below BMW Z1 Roadster 1990 - Wiesmann hardtop - Origineel Nederlandse Z1 van 1e eigenaar - Slechts 1 van 135 uitgevoerd in 'fun-gelb' waarvan maar 6 in Nederland zijn afgeleverd! - Originele BMW Business RDS-radio, handleiding, onderhoudsboek en BMW service-map - Aantoonbaar slechts 74.030 KM! De BMW Z1 werd in 1986 ontworpen door Harm Lagaay. Van de auto, die in 1987 gepresenteerd werd, zijn tussen 1989 en 1991 precies 8.000 exemplaren geproduceerd. Meer dan drie kwart hiervan werden verkocht op de eigen markt, Duitsland. Het opvallendste aan deze auto waren de deuren, die in de carrosserie konden wegzakken. Die carrosserie bestaat volledig uit Thermoplast, door General Electric in koetswerkpanelen gegoten. De wagen was tevens de eerste wagen ter wereld die met standaard banden 1g in bochten kon halen, dit mede door de motorkap in omgekeerd vleugelprofiel en de dwarsgeplaatste uitlaat die eveneens een omgekeerd vleugelprofiel had. De bekende M20 2.5 liter 6-in-lijn uit de E30 325i zorgde voor de aandrijving. Hij leverde 171 pk bij 5.800 tpm en 218 Nm koppel. De auto had een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen en kon 225 km/h halen. De sprint van 0 naar 100 km/h verliep in 7,8 seconden. In eerste instantie zouden er slechts 4000 Z1's geproduceerd gaan worden maar toen de auto eenmaal bij de dealers arriveerde waren er al meer dan 5000 bestellingen en is er besloten de productie te verdubbelen naar 8.000 stuks. Een zeer uniek en origineel exemplaar. Dat is hoe deze BMW Z1 uit 1990 gezien mag worden. Er zijn veel unieke aspecten aan deze iconische Duitse sportwagen. Om te beginnen is het een origineel Nederlands geleverde auto. Hiernaast komt hij uit het bezit van de eerste eigenaar. Ook speciaal, is de originele Wiesmann hardtop met bevestiging set welke tegen meerprijs van € 5.000,- leverbaar is . Deze is uitgevoerd in de carrosseriekleur, heeft achterruitverwarming en verkeert in een mooie staat. De carrosseriekleur bestaat uit 'fun-gelb' of 'fun-yellow'. Hiervan zijn slechts 135 exemplaren van geproduceerd waarvan slechts 6 origineel in Nederland geleverd zijn. De kilometerstand is aantoonbaar met slechts 74.030 echte kilometers. Het interieur bestaat uit een fraaie mix van diverse materialen. De kuipstoelen zijn uitgevoerd in alcantara en leer met een camouflage-patroon. De rugsteun van de stoelen zijn uitgevoerd in de carrosseriekleur. Achter de hoofdsteunen is er een windscherm, wat zorgt voor betere geluidsdemping en luchtcirculatie. Het lederen 3-spaaks stuur was nog een uniek hoogtepunt van de Z1. Het dashboard en middenconsole bestaan uit leer. Dit vormt een mooie combinatie samen met de zwarte tapijten. De originele 16 inch 7-spaaks velgen zijn specifiek voor de Z1 ontworpen en verkeren in hele nette staat. Achterin de kofferbak is er het reservewiel te vinden die met een cover bedekt is. Qua documentatie is er de originele handleiding aanwezig samen met een onderhoudsboekje, een BMW service-map, teller rapport en een taxatierapport. Een 2.5 liter 6-in-lijn zorgt voor de aandrijving. Hij leverde 170 pk bij 5.800 tpm en 218 Nm koppel. De auto had een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen en kon 225 km/h halen. De sprint van 0 naar 100 km/h verliep in 7,8 seconden. Dit motorblok is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-versnellingsbak. De motor loopt goed en schakelt soepel. Uniek, origineel en netjes. Wat wil je nog meer bij een BMW Z1? BMW Z1 Roadster 1990 - Wiesmann hardtop - Original Dutch Z1 from 1st owner - Only 1 of 135 executed in 'fun-gelb' of which only 6 were delivered in the Netherlands! - Original owner's manual, service book and BMW service folder - Proven to have only 74,030 KM! The BMW Z1 was designed by Harm Lagaay in 1986. Exactly 8,000 examples of the car, which was presented in 1987, were produced between 1989 and 1991. More than three quarters of these were sold in its home market, Germany. The most striking feature of this car was the doors, which could sink into the bodywork. That bodywork was made entirely of Thermoplastic, moulded into body panels by General Electric. The car was also the first car in the world that could achieve 1g in cornering with standard tyres, partly because of the inverted wing profile bonnet and the transverse exhaust that also had an inverted wing profile. The familiar M20 2.5-litre 6-in-line from the E30 325i provided propulsion. It produced 171 hp at 5,800 rpm and 218 Nm of torque. The car had a five-speed manual gearbox and could reach 225 km/h. It sprinted from 0 to 100 km/h in 7.8 seconds. Initially, only 4,000 Z1s were to be produced but once the car arrived at dealerships, there were already more than 5,000 orders and it was decided to double production to 8,000 units. A very unique and original specimen. That's how this 1990 BMW Z1 may be seen. There are many unique aspects to this iconic German sports car. For starters, it is an original Dutch-delivered car. In addition
OldemarktFor information in English see down below BMW Z1 Roadster 1990 - Wiesmann hardtop - Origineel Nederlandse Z1 van 1e eigenaar - Slechts 1 van 135 uitgevoerd in 'fun-gelb' waarvan maar 6 in Nederland zijn afgeleverd! - Originele BMW Business RDS-radio, handleiding, onderhoudsboek en BMW service-map - Aantoonbaar slechts 74.030 KM! De BMW Z1 werd in 1986 ontworpen door Harm Lagaay. Van de auto, die in 1987 gepresenteerd werd, zijn tussen 1989 en 1991 precies 8.000 exemplaren geproduceerd. Meer dan drie kwart hiervan werden verkocht op de eigen markt, Duitsland. Het opvallendste aan deze auto waren de deuren, die in de carrosserie konden wegzakken. Die carrosserie bestaat volledig uit Thermoplast, door General Electric in koetswerkpanelen gegoten. De wagen was tevens de eerste wagen ter wereld die met standaard banden 1g in bochten kon halen, dit mede door de motorkap in omgekeerd vleugelprofiel en de dwarsgeplaatste uitlaat die eveneens een omgekeerd vleugelprofiel had. De bekende M20 2.5 liter 6-in-lijn uit de E30 325i zorgde voor de aandrijving. Hij leverde 171 pk bij 5.800 tpm en 218 Nm koppel. De auto had een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen en kon 225 km/h halen. De sprint van 0 naar 100 km/h verliep in 7,8 seconden. In eerste instantie zouden er slechts 4000 Z1's geproduceerd gaan worden maar toen de auto eenmaal bij de dealers arriveerde waren er al meer dan 5000 bestellingen en is er besloten de productie te verdubbelen naar 8.000 stuks. Een zeer uniek en origineel exemplaar. Dat is hoe deze BMW Z1 uit 1990 gezien mag worden. Er zijn veel unieke aspecten aan deze iconische Duitse sportwagen. Om te beginnen is het een origineel Nederlands geleverde auto. Hiernaast komt hij uit het bezit van de eerste eigenaar. Ook speciaal, is de originele Wiesmann hardtop met bevestiging set welke tegen meerprijs van € 5.000,- leverbaar is . Deze is uitgevoerd in de carrosseriekleur, heeft achterruitverwarming en verkeert in een mooie staat. De carrosseriekleur bestaat uit 'fun-gelb' of 'fun-yellow'. Hiervan zijn slechts 135 exemplaren van geproduceerd waarvan slechts 6 origineel in Nederland geleverd zijn. De kilometerstand is aantoonbaar met slechts 74.030 echte kilometers. Het interieur bestaat uit een fraaie mix van diverse materialen. De kuipstoelen zijn uitgevoerd in alcantara en leer met een camouflage-patroon. De rugsteun van de stoelen zijn uitgevoerd in de carrosseriekleur. Achter de hoofdsteunen is er een windscherm, wat zorgt voor betere geluidsdemping en luchtcirculatie. Het lederen 3-spaaks stuur was nog een uniek hoogtepunt van de Z1. Het dashboard en middenconsole bestaan uit leer. Dit vormt een mooie combinatie samen met de zwarte tapijten. De originele 16 inch 7-spaaks velgen zijn specifiek voor de Z1 ontworpen en verkeren in hele nette staat. Achterin de kofferbak is er het reservewiel te vinden die met een cover bedekt is. Qua documentatie is er de originele handleiding aanwezig samen met een onderhoudsboekje, een BMW service-map, teller rapport en een taxatierapport. Een 2.5 liter 6-in-lijn zorgt voor de aandrijving. Hij leverde 170 pk bij 5.800 tpm en 218 Nm koppel. De auto had een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen en kon 225 km/h halen. De sprint van 0 naar 100 km/h verliep in 7,8 seconden. Dit motorblok is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-versnellingsbak. De motor loopt goed en schakelt soepel. Uniek, origineel en netjes. Wat wil je nog meer bij een BMW Z1? BMW Z1 Roadster 1990 - Wiesmann hardtop - Original Dutch Z1 from 1st owner - Only 1 of 135 executed in 'fun-gelb' of which only 6 were delivered in the Netherlands! - Original owner's manual, service book and BMW service folder - Proven to have only 74,030 KM! The BMW Z1 was designed by Harm Lagaay in 1986. Exactly 8,000 examples of the car, which was presented in 1987, were produced between 1989 and 1991. More than three quarters of these were sold in its home market, Germany. The most striking feature of this car was the doors, which could sink into the bodywork. That bodywork was made entirely of Thermoplastic, moulded into body panels by General Electric. The car was also the first car in the world that could achieve 1g in cornering with standard tyres, partly because of the inverted wing profile bonnet and the transverse exhaust that also had an inverted wing profile. The familiar M20 2.5-litre 6-in-line from the E30 325i provided propulsion. It produced 171 hp at 5,800 rpm and 218 Nm of torque. The car had a five-speed manual gearbox and could reach 225 km/h. It sprinted from 0 to 100 km/h in 7.8 seconds. Initially, only 4,000 Z1s were to be produced but once the car arrived at dealerships, there were already more than 5,000 orders and it was decided to double production to 8,000 units. A very unique and original specimen. That's how this 1990 BMW Z1 may be seen. There are many unique aspects to this iconic German sports car. For starters, it is an original Dutch-delivered car. In addition
OldemarktYear of manufacture: 1990Model range: Sep 1989 - Oct 1991Wheelbase: 245 cmAcceleration (0-100 kph): 7,9 sTop speed: 225 km/hVAT/margin: Not VAT...
OldemarktBouwjaar: Modelreeks: Wielbasis: Acceleratie (0-100): Topsnelheid: BTW/marge: For information in English see down below BMW...
OldemarktWaarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "bmw 135 6 speed manual".
Waarschuwing creeren